tirsdag 11. juli 2023

Nyhedsbrev #1

Kære anpartshaver 

Her inden alle er gået helt på sommerferie, vil vi gerne give en opdatering om, hvad der er sket i selskabet. 

Kapitaludvidelsen

Vi har i sidste uge fået gennemført og registreret udvidelsen af selskabskapitalen fra kr. 40.000 til kr. 1.600.000. 

Selskabskapitalen består af 640 anparter á kr. 2.500 fordelt på 322 anpartshavere. Det synes vi – er rigtig flot. 

Anpartshaverne er registreret i selskabets ejerbog. Der udstedes ikke fysiske anpartsbeviser. 

Opdatering af selskabets vedtægter

I forbindelse med kapitaludvidelsen er der sket en opdatering af selskabets vedtægter således, at de passer med kapitaludvidelsen og tager højde for det store antal af anpartshavere, vi nu er i selskabet. Vedtægter for selskabet og referat af den ekstraordinære generalforsamling er vedlagt nyhedsbrevet. 

Selskabet blev stiftet i februar måned med en anpartskapital på kr. 40.000 og en bestyrelse bestående af Søren Vejen-Jensen (formand), Signe Grønbæk, Kristian Dam, Hans Nautrup og Bent Skovsen. 

Den nuværende bestyrelse i selskabet vil fortsætte indtil den ordinære generalforsamling i april 2024, hvor ombygningen er afsluttet og der fremlægges regnskab for 2023. 

På generalforsamlingen er der iht. vedtægterne valg af medlemmer til bestyrelsen. 

Indgåelse af lejekontrakt

Selskabet har indgået en lejekontrakt Købmanden i Jordrup Aps, som er et selskab vores købmand, Nikolaj har oprettet til at drive købmandsbutikken i Jordrup. Nikolaj har samtidig indgået et kædesamarbejde med Dagrofa som leverer varer og support til butikken. 

Vi er rigtig glade for aftalen med Nikolaj og Sara og er sikre på, at de med deres indstilling og engagement hurtigt vil gøre Min Købmand til Vores allesammens Købmand. 

Men husk at bakke dem op – også med de daglige indkøb. Vi har vist alle oplevet hvor meget vi er afhængige af og savner en lokal dagligvarebutik. 

Som en del af købsaftalen på ejendommen er der med Coop indgået en langtidslejeaftale vedrørende tankanlægget. Coop vil fortsat drive tankanlægget i samarbejde med OK. 

Økonomi og ombygning

Ud over anpartskapitalen på kr. 1.600.000 har vi fra 10 af områdets landmænd, Fynslundhallen og områdets erhvervsdrivende modtaget sponsorater for i alt kr. 640.000. Hertil kommer donationer og overskuddet fra hyggeaftenen således, at vi i selskabet i alt har et rådighedsbeløb på ca. kr. 2.300.000. Så flot. 

Budgettet for ombygningen og vores del af indkøb af inventar mv. er på kr. 2.100.000. Budgettet følges nøje og overholdes fint. Vi har bl.a. fundet penge til elektroniske hyldeforkanter og ny belysning i butikken. Det bliver som en helt ny butik. Også udenfor butikken sker der noget, hvor vi mandag d. 31. får nyt asfalt på det meste af parkeringsarealet foran butikken og en ny opstribning af parkeringsbåsene. 

Vi er kommet rigtig langt med maling af butik, baglokaler og udvendigt, slibning og polering af gulve samt el og belysning – men – der er stadig meget arbejde, der skal gøres hen over sommeren med montage af inventar, klargøring af butikken osv. Så Kristian, Hans og Nikolaj får helt sikkert brug for de mange frivillige, som har tilbudt at hjælpe. 

Åbning den 24. august

Vi glæder os så meget til at vise det hele frem, når butikken åbner dørene d. 24.august. De gode tilbud skal Nikolaj og Sara nok sørge for. 

De bedte sommerhilsner fra bestyrelsen 

Bent Skovsen